.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رای 5 باره مجلس برای تعیین تکلیف طرح تشکیل وزارت بازرگانی
نشست علنی امروز مجلس در جریان بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی با حواشی روبرو شد.

به گزارش شمال نیوز، نمایندگان مجلس و شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان ایراد شورای نگهبان به طرح تشکیل وزارت بازرگانی را بررسی کردند.

شورای نگهبان در همین رابطه عنوان کرده بود که در تبصره یک این طرح انتقال وظایف مذکور در ماده یک قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد به وزارت خانه های ذیربط، بدون تعیین دقیق وظایف هر یک از وزارتخانه ها، مغایر اصول ۸۵ و ۱۳۳ قانون اساسی شناخته شده است.

نهایتا نمایندگان با ۱۰۵ رأی موافق، ۸۹ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در مجلس با اصلاحیه کمیسیون مخالفت کردند اما لاریجانی پیشنهاد داد عبارت «از تاریخ ابلاغ این قانون» حذف شود و مجددا اصلاحیه به رأی نمایندگان گذاشته شود.

سپس نمایندگان با ۱۰۹ رأی موافق، ۸۴ رأی مخالف، ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در مجلس با این اصلاحیه نیز مخالفت کردند؛ مجددا لاریجانی با حذف عبارت «مصوب ۱۳۹۰» این اصلاحیه را به رأی مجلس گذاشت که نمایندگان با ۱۰۸ رأی موافق، ۹۳ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر در مجلس، با این اصلاحیه برای سومین بار مخالفت کردند.

در ادامه نشست،  لاریجانی حذف کل تبصره را به رأی نمایندگان گذاشت که با ۱۰۴ رأی موافق، ۹۲ رأی مخالف، ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در مجلس با حذف این تبصره مخالفت شد.

 لاریجانی پیشنهاد داد که کلمه «قانون» در سطر دوم این اصلاحیه اضافه شود و این اصلاحیه را برای پنجمین بار به رأی نمایندگان گذاشت که نمایندگان مجلس با ۱۰۶رأی موافق، ۹۱ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در مجلس برای پنجمین بار با اصلاح این طرح مخالفت کردند.

بر اساس این گزارش، تعدادی از نمایندگان از جمله نصرالله پژمانفر مقابل تریبون ریاست مجلس رفته و خواستار ارجاع این مصوبه به مجمع تشخیص شدند اما لاریجانی همچنان تلاش داشت که ایراد شورای نگهبان را در صحن مجلس رفع کند.

بر اساس آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در صورتی که نمایندگان بر مصوبه خود اصرار کنند و ایراد شورای نگهبان رفع نشود، طرح یا لایحه به مجمع تشخیص ارسال می شد.

در خاتمه لاریجانی خطاب به نمایندگانی که خواستار ارجاع این طرح به مجمع تشخیص بودند، گفت: اجازه دهید یک بار دیگر این طرح به کمیسیون اجتماعی ارجاع شود تا ایراد شورای نگهبان رفع شود که نهایتا نمایندگان با ۱۳۳ رأی موافق، ۵۵ رأی مخالف، ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در مجلس این طرح را مجدداً جهت رفع ایراد شورای نگهبان به کمیسیون اجتماعی  ارجاع دادند./ فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.106 seconds.